Novi režim i obračun odvoza smeća

1
5614
Ovakvih prizora višše neće biti - ilustracija (Foto: Rudinapress/H. Pavić)

I stanovnici mjesta Općine Tisno i ovdašnji vikendaši uskoro će početi odvajati smeće čije odvoženje više neće plaćati po kvadraturi kuća ili stanova, već po stvarnoj količini odvezenog otpada.

Riječ je o početku provođenja Uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom koju je Vlada RH donijela na sjednici 25. svibnja prošle godine (POVEZNICA) i zbog ispunjavanja preuzetih obaveza u odnosu na EU koje se odnose na suvremeno, održivo i racionalno gospodarenje otpadom. Kako bi i općinsko komunalno poduzeće Ježinac d.o.o. moglo započeti s primjenom Uredbe, Općinsko vijeće Općine Tisno je na svojoj 5. sjednici održanoj u petak donijelo Odluku o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada POVEZNICA. Donesena je jednoglasno nakon uvodnog izlaganja direktorice Sandre Perina i 15-minutne rasprave.

Sandra Barbača Perina izlaže pred Općinskim vijećem (Foto: rudinapress/H. Pavić)

– Ovo je jedna radna odluka, na kojoj će se još raditi i sigurno dosta toga mijenjati, ovisno o tome što će pokazati praksa – rekla je direktorica.

Odluka stupa na snagu odmah nakon donošenja, čim je nadležno ministarstvo odobri, ali sve njene odredbe neće se primjenjivati odjednom, već onim slijedom kojim se budu ispunjavali tehnički preduvjeti, poput čipiranja kanti, uređenja zelenih otoka…  O svemu će korisnici biti pravovremeno informirani.

– Odvajat će se u zelenu i žutu kantu, odvajat će se glomazni otpad, zeleni rezani otpad i biootpad… Počet će se žutim kantama kako smo i do sad radili, možda malo intenzivnije. Imat ćete mogućnost jedan puta godišnje nazvati da se odvede glomazni otpad u određenoj količini. Za ostalo treba napraviti poduzeti niz aktivnosti,  kao što je uređenje reciklažnog dvorišta, za što je ostavljen nekakav rok do prosinca – pojasnila je Sandra Perina.

Odluka je usvojena jednoglasno (Foto: Rudinapress/H. Pavić)

Mijenja se način obračuna odvoza otpada.  Do sada se plaćalo prema površini, a od sada obračun ide po volumenu kanti. Račun će imati dva dijela – fiksni, koji će biti određen prema veličini kante koju će korisnik odabrati, i varijabilni koji će ovisiti o izabranoj učestalosti pražnjenja. Ovaj varijabilni dio svakako će ovisiti i o tome hoće li se domaćinstvo odlučiti na kompostiranje.

– Korisnici će ispuniti izjave koje će dobiti poštom, a Ježinac će se prilagoditi. Pratit ćemo što se događa s a smećem, a ukoliko se premaše te količine korisnici će imati priliku uzeti veću ili dodatnu kantu, te dodatnu vrećicu. Imamo također u našim mjestima dijelove gdje kamion ne može prići, pa ljudi umjesto kanti imati vrećice koje će donositi u kontejnere.  Moloke ćemo zatvoriti nekakvim poklopcima koji će imati ključeve, ali sve to je nekakav proces i sve pojedinosti se ne mogu odrediti odjednom, već ćemo se prilagođavati iskustvima s terena – rekla je Perina.

Moloci odlaze u povijest (Foto: Rudinapress/H. Pavić)

Vikendaši više neće plaćati odvoz tijekom cijele godine, već samo u razdoblju u kojem koriste kuću za odmor.  Cjenik usluga odvoza smeća će biti donesen najkasnije do 1. studenog. Bit će vjerojatno donesen i ranije, ali neće se moći primijeniti sve dok se ne čipiraju sve kante, što zbog velikog broja vikendica neće moći biti nikako napravljeno prije ljeta.

– O rokovima je teško sada govoriti jer do početka primjene imamo jako puno toga za napraviti, ali po starom može ostati najkasnije do 1. studenog – rekla je direktorica Ježinca.

Korisnici usluga Ježinca ne trebaju brinuti – na vrijeme će na kućnu adresu dobiti obavijesti na kućnu adresu. Do tada, novosti koje nas očekuju možemo iščitati iz ODLUKE.

Tek će se raspravljati o tome kako spriječiti da ovakve prizore imamo baš posvuda – ilustracija (Foto: Rudinapress/H. Pavić)

1 KOMENTAR

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here