Otvorena obilaznica – ‘Semaforizirano križanje je bilo jedino ispravno rješenje’

0
4884
Obilaznicom su prvi prošli Audiji Vlade RH (Foto: Rudinapress/H. Pavić)

S malo više od pola sata zakašnjenja večeras je u promet puštena 5,1 kilometara duga i 70 milijuna kuna vrijedna vodička obilaznica.

Otvaranje je kasnilo jer se čekalo da dođe premijer Andrej Plenković, koji je obilaznicu pustio promet i prvi se njome provozao, zajedno s ministrima prometa Olegom Butkoviće, ministrom državne imovine Goranom Marićem, gradonačelnicom Vodica, županom i dugim uglednicima.

Premijer Andjej Plenković (Foto: Rudinapress/H. Pavić)

– Vodička obilaznica pridonijeti će rasterećenju prometa, osobito tijekom turističke sezone koja je do sada opterećivala grad i na neki način usložnjavala boravak brojnih turista ovdje u Vodicama kojih je sve više na čemu čestitam gradonačelnici i svim turističkim djelatnicima Vodica i Šibensko-kninske županije. Projekt je vrijedan 68 milijuna kuna, od kojih je 85 posto financirano sredstvima Europske unije i tu vidimo konkretnu redistribucijsku snagu europskog proračuna na izgradnji hrvatske cestovne infrastrukture. Zahvaljujem i Hrvatskim cestama koje su bile nadležne za ovaj projekt i pridonijele prometnoj povezanosti i kvalitetnijem životu svih Vodičana i Vodičanki – kazao je premijer Plenković ovom prigodom.

Premijer i uglednici na vodičkoj obilaznici (Foto: Rudinapress/H. Pavić)

Na zamolbu novinara, direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić odgovorio je na kritike koje se odnose na to što je novac potrošen na čak četiri podvožnjaka za poljske putove, dok se istovremeno štedjelo na križanju sa županijskom cestom, koje je semaforizirano umjesto da je napravljeno  u dva nivoa.

– Projekt je prošao sve potrebne procedure, dobio sve uvjete javno-pravnih tijela i strogu kontrolu konzultanatata Europske komisije, znači Jaspersa, koji su posebno valorizirali aspekt prometne sigurnosti gledajući cijeli taj projekt u ukupnosti. Naravno da u u tom smislu razmatrana su križanja na državnoj cesti i na županijskoj cesti. S obzirom na promet na državnoj cesti D8 i na bivšoj trasi te ceste, ovo su tehnička rješenja križanja koja su u ovom trenutku potpuno zadovoljavajuća i ekonomski opravdana. Za poljske putove, naravno da su morali biti napravljeni pothodnici s obzirom da se na njima uglavnom koristi poljoprivredna mehanizacija, a ovo je ipak cesta prvenstveno za motorna vozila – rekao je Škorić.

Sporno semaforizirano križanje (Foto: Rudinapress/H. Pavić)

Po njemu, kružni tok nije mogao biti napravljen jer se to rješenje koristi samo kada su dva pravca jednako opterećena, što u ovdje nije slučaj. – Pravac magistrale je dominantan i zapravo jedino projektno tehnički ispravno rješenje je bilo u ovom trenutku bilo semaforizirano raskrižje – rekao je Škorić.

Na ostala pitanja vezana za ovu prometnicu ministar prometa ni direktor Hrvatskih cesta nisu imali vremena odgovarati.

Dionica obilaznice Vodica ukupne je duljine oko 5.1 kilometara te sa na svom početku iz smjera Zadra spaja na postojeću državnu cestu D8 prije poslovne zone Vodice, a na istoku izlazi kod skretanja za Srimu.

Podvožnjak ceste za nigdje (Foto: Rudinapress/H. Pavić)

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here