
Unatoč kontinuiranom ulaganju u uređenje i(li) proširenje parkirališnih prostora, Murter u špici turističke sezone ponovno ima problem “regulacije prometa u mirovanju” – Murterini se, naime, stalno žale da domaći i strani turisti bez pitanja parkiraju u njihovim dvorištima i ostalim nedovoljno osiguranim privatnim prostorima.
Osim u Tisnom, gdje zahvaljujući festivalima elektronske glazbe u The Garden Resortu i gostima koji dolaze avionom, autobusom i taksijem, pomanjkanje parkirališnog prostora i prometna nekultura u srcu sezone guše sva ostala mjesta. Incidenti se događaju kada vlasnici mjesečnih i godišnjih karata, povlaštenih i redovitih, za domicile, vlasnike nekretnina ili obične turiste, najčešće lancima, stolicama, daskama ili bloketama rezerviraju, odnosno uzurpiraju “bolja” javna parkirališna mjesta za sebe ili svoje goste. Kupnja parkirališne karte ne znači i rezervaciju parkirališnog mjesta, pa ako netko želi da on i njegovi gosti i usred sezone mogu parkirati ispred kuće i da ih slobodan parking čeka, trebao bi investirati u kupnju i uređenje vlastitog parkirališnog prostora. No, u Murteru čak ni to nije rješenje! U FB grupi Murterska butiga i drugdje u međumrežju Murterini se sve češće žale da je netko parkirao u u njihovom dvoru i/li zagradio automobil na privatnom parkiralištu. U podužem pismu koje je stiglo na e-mail Rudinapressa čitateljica se žali na ponašanje španjolskog turista koji je parkirao automobil u njenom dvorištu i otisnuo se brodom na pučinu na cijela dva dana.

– U ponedjeljak, 08. kolovoza, oko 9 sati ujutro, na slobodno mjesto u našem dvorištu se parkirao automobil sa naljepnicom rent a car agencije zagrebačkih tablica. Pomislili smo da se neki od turista došao okupati te ostavio auto, računajući kako će se vratiti kroz par sati da mu očitamo bukvicu. Sati su prolazili, naši auti nisu imali mjesta za parkiranje te smo bili prisiljeni moliti susjede za parkirno mjesto dok je nepoznati automobil i dalje bio tu. Fotografirali smo ga zajedno s registracijskim tablicama te stavili u lokalnu FB grupu kako bi vidjeli ako je možda netko od lokalnih vlasnika apartmana primio goste. Postavili smo i papir kako bismo informirali, ukoliko dođu, da se preparkiraju. Svi koji su prolazili u međuvremenu su gledali i čitali taj natpis – požalila nam se čitateljica K.T., koja je “naivno” vjerovala da će četiri parkirališna mjesta uređena u dvorištu njene obiteljske znači da četiri automobila članova njene obitelji imaju osigurana mjesta.
Počela je padati noć te je čitateljica nazvala agenciju u Zagrebu kojoj pripada automobil i zatražila pomoć.

– Dobili smo “odj*** – kaže čitateljica.
Zvali su ponovno s drugog broja. Javio se vlasnik agencije i rekao kako će nazvati vozača. Na kraju su pozvali policiju i tek tada je uslijedio pravi šok – patrola je stigla oko 22 sata i našoj čitateljici rekla kako je turist, vozač automobila rent a car agencije nije u nikakvom prekršaju jer ne ne postoji zakon koji ikoga sprječava da tako parkira.
Na pitanje kako da se zaštite, policajci iz patrole su savjetovali lanac preko parkinga, ali i upozorili da uljezima svejedno moraju omogućiti odlazak. Vozač ih, naime, s pravom može prijaviti ako mu lancima ili na neki drugi način onemoguće odlazak iz njihovog dvorišta.
– Policija je zapisala naše podatke za slučaj da nas vozač ili vlasnik automobila prijave i otišla. Pauk služba također nije bila opcija pošto bismo mi platili sam izlazak pauka na teren, a on na kraju ne bi uklonio auto jer nije parkiran na javnoj površini. Mi smo morali prespavati sa nepoznatim automobilom na parkingu – kaže čitateljica.
Sutradan su ponovno molili vlasnika automobila za pomoć. U splitskoj ispostavi rent a car agencije otkrili su im da se radi o gostu iz Španjolske koji je auto unajmio u Splitu.
– Gospodin iz agencije kontaktirao je vozača i zamolio ga da makne automobil, ali Španjolac im je rekao kako to nije opcija. Nakon nekoliko sati zamolili smo agenciju za telefonski broj vozača kako bismo ga sami na lijep način zamolili da ukloni automobil sa našeg posjeda. U razgovoru sa Španjolcem smo saznali kako je, nakon što je parkirao automobil, brodom otišao na Kornate te da mu povratak u Murter nije opcija.
Kada smo shvatili da je i brod unajmljen, upitali smo lokalne agencije za pomoć u njegovom pronalasku – nastavila je čitateljica.
U agenciji koja je španjolskom turistu iznajmila brod saznala je kako se radi o izrazito bahatom gostu koji je trenutno na otoku Žutu te da brod treba vratiti sutra ujutro.
– Zvali smo Španjolca nekoliko puta kako bismo mu rekli da dođe u Murter, za što bi mu gliserom trebalo 40 minuta te da premjesti auto na besplatan parking koji mu osigurala agencija za najam brodova koji je on odlučno odbio jer je “našao slobodno mjesto”.
Pokušali smo mu reći da nam onemogućava parkiranje na našem posjedu, ali je ponavljao kako “dolazak na Murter za njega nije opcija”. Ljutiti smo imali raznorazne ideje što napraviti, no razum je uvijek bio na prvom mjestu i nismo htjeli raditi prekršaje – govori nesretna K. T.
Ujutro je španjolski turist brodom došao u Murter, sjeo u kafić na kavu te polako vratio brod u agenciju i uputio po automobil.
Dočekale su ga majka i sestra naše čitateljice koje je om lijepo pozdravio.
– Misleći da je to to, pokušavao je sjesti u automobil bez isprike. Na kraju smo izašli brat i ja da bismo ga natjerali da se ispriča i da mu objasnimo kako je to što je napravio bezobrazno i bahato od njega jer smo 48 sati bili bez parkirnog mjesta. Nije ni trepnuo, već je sjeo za volan i otišao svojim putem – završava priču K. T.
Nakon odlaska neželjenog gosta su na parking su postavili cigle te više natpisa.
– Kakav je to zakon koji tvrdi da mi nemamo nikakvo pravo ukoliko se na naš posjed parkira nepoznati automobil, bez pitanja, te ostane tu koliko god želi bez da plati ikakvu kaznu nama ili policiji. Kakav je to zakon koji ne brani privatni posjed već lopova koji se nađe na njemu? – pita se ogorčena čitateljica.