Počinje gradnja šest brzih brodova hitne medicinske pomoći na otocima

0
117

Konzorciju što ga čine Tehnomont Brodogradilište Pula i ISKRA brodogradilište 1 d.o.o. Šibenik povjerena je gradnja šest motornih brodova dugih 15 metara i maksimalne brzine 35 čvorova koji će služiti za pružanje hitne medicinske pomoći na hrvatskim otocima.

Brodice namjenski izgrađene i opremljene za hrvatsku pomorsku medicinsku službu podignut će kvalitetu skrbi za sve ozlijeđene i oboljele u hrvatskom priobalju, a koristit će se i za potrebe traganja i spašavanja u slučajevima pomorskih nesreća i pomorskih katastrofa. Posao gradnje i opremanja brodova vrijedan je oko 76,4 milijuna kuna, a domaći proizvodni konzorcij ga je, kao najpovoljniji ponuđač, dobio na natječaju što ga je u lipnju 2020. godine raspisalo Ministarstvo zdravstva za projekt “Uspostave hitne medicinske pomorske službe brzim brodicama” koji se financira najvećim dijelom iz fondova EU – stoji u objavi za medije ISKRA brodogradilišta.

Ugovor o javnoj nabavi s predstavnicima Zajednice ponuđača Tehnomont Brodogradilište Pula i ISKRA brodogradilište 1 d.o.o. Šibenik potpisao je u srijedu u luci Gaženica u Zadru ministar zdravstva RH Vili Beroš. Rok gradnje je 24 mjeseca.

Ministar Beroš s predstavnicima pulskog i šibenskog brodogradilišta (Foto: ISKRA brodogradilište Šibenik)

“Izgradnja i opremanje šest brzih brodica za uspostavu hitne pomorske medicinske službe
značajni je iskorak prema još kvalitetnijoj i dostupnijoj hitnoj medicinskoj skrbi na hrvatskim otocima, naglasio je ministar zdravstva Vili Beroš, a ravnateljica Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu (HZHM) Maja Grba-Bujević je istaknula da je to važan projekt ne samo za hitnu medicinu nego ida je i velik napredak u pomorskoj medicini u Hrvatskoj te u cjelokupnom hrvatskom zdravstvu.
“Projekt brodice izradila je američka kompanija Metal Shark, koja je svjetski leader u
projektiranju tog tipa plovila. Bit će duga oko 15 m, a postizat će maksimalnu brzinu od 35
čvorova i moći će ploviti i u najtežim uvjetima na moru, poput olujnog nevremena, kada ne
mogu djelovati ni helikopteri ni gliseri. Brodice će biti izgrađene od aluminijskih legura i
opremljene suvremenom medicinskom opremom. Oba brodogradilišta će organizirati proizvodnju na optimalan način tako da će plovila sigurno biti isporučena u ugovorenom roku ili prije njega, jer su više nego potrebna za obavljanje hitne pomoći na moru”, rekao je Aleš Ekar, direktor ISKRA brodogradilišta Šibenik.
Plovila će biti stacionirana u Dubrovniku, Supetru na otoku Braču, Šibeniku, Zadru, Rabu i Malom Lošinju.
Iskra brodogradilište Šibenik i Tehnomont udružili su se u proizvodni konzorcij kako bi lakše
dobili ovaj posao. Ujedinili su bogato znanje i iskustvo na području proizvodnje zahtijevanih
plovila, što drže tek početkom plodne suradnje.
„Ovo je prvi korak u suradnji naša dva brodogradilišta jer postoji obostrana volja za
suradnjom na novim projektima. Naravno da ćemo odlučivati od posla do posla, ali načelno
postoji volja za suradnju. Mi imamo veliko iskustvo u gradnji brodova, posebno u aluminiju.
Ne može nam se osporiti činjenica da naša brodogradilišta nisu tehnološki potpuno
opremljena te stručno i kadrovski sposobna izgraditi vrhunske brodove”, kažu u Tehnomont
brodogradilištu u Puli. To potvrđuje i Roko Vuletić, jedna od dvojice direktora Iskra
brodogradilišta 1 Šibenik.
„Naša suradnje predstavlja velik potencijal za uspješno natjecanje za gradnju brodova i na
ostalim tržištima. Ovo je zanimljiva niša, tako da možemo izaći na ostala tržišta. Na ovaj
način smo povećali konkurentnost i dobili kompetitivne prednosti oba brodogradilišta”, kaže
Vuletić.
Tehnomont je tvrtka sa 300 zaposlenih, a 110 ih radi u brodogradilištu koje je najvećim dijelom orijentirano na gradnju patrolnih, turističkih, offshore, ribarskih, vatrogasnih i drugih brodova za široko svjetsko tržište, a pored gradnje brodova bavi se remontom i
rekonstrukcijom postojećih brodova.
ISKRA brodogradilište Šibenik vodeće je remontno brodogradilište na istočnoj obali
Jadranskog mora specijalizirano, a to znači stručno i tehnički osposobljeno i opremljeno, za
popravke, remont, konverzije i održavanje plovila dugih do 90 metara te gradnju novih
brodova do 60 metara dužine. Najveća vrijednost koju sadrže nautičke usluge ISKRA
brodogradilište Šibenik, predstavlja 170 kvalificiranih radnika specijaliziranih za sve radove
na trupu, opremi, motorima, elektrici i elektronici, kao i na opremanju i uređivanju brodskih
interijera . Imaju i stalne kooperante pa je na zajedničkim poslovima stalno angažirani I
njihovih od 70 do 100 zaposlenika. Iskra Shipyard uspješno proizvodi aluminijske radne
brodoce za inozemno tržište, obavlja remont brodova HRM -a i Jadrolinije, a u posljednje
vrijeme i jahti dužine preko 50 metara.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here